نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه
نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

سیستم حقوق و دستمزد

در سیستم حقوق و دستمزد به دلایلی همچون ازیاد اطلاعات موجود و موضوع مهم تر یعنی سرعت انجام کار و درستی آن از روش های نوینی همچون اتوماسیون استفاده می گردد از جمله این اطلاعات می توان به حقوق ساعتی و یا روزانه افراد که ممکن است تا مدت طولانی متغیر نباشد و یا موضوعاتی همچون محاسبه مالیات و حق بیمه سازمان های بیمه که قوانین ثابتی را در طول سال در نظر گرفته اند میتوان نام برد که تمامی این اطلاعات باید در حافظه یک کامپیوتر ذخیره گردند بنابراین میتوان به راحتی از این اطلاعات در جهت محاسبات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن استفاده کرد.

فناوری اطلاعات پارمیس

با توجه به اینکه حقوق و دستمزد کارمندان یک شرکت سهم بزرگی از مخارج یک شرکت را داراست بنابراین پرداخت درست و به موقع آن از اهمیت بسار بالایی برخوردار است از سوی دیگر سیستم حقوق و دستمزد مورد نظر باید به گونه ای طراحی گردد تا بتواند به تمامی نیازها همانند دستمزد کارمندان و محاسبه آن پس از کسر مخارج مورد نظر بپردازد.

برای رعایت قانون های موردنظر در این خصوص کارفرما باید اطلاع دقیقی از تعدد کارمندان و میزان حقوق آن ها داشته باشد تا بتواند طبق قوانین مالیاتی و قوانینی که در خصوص پرداخت حق بیمه کارمندان خود درست اقدام نماید.نکته حائز اهمیت این است که حقوق و دستمزد کارمندانی که به صورت پیمانکار با واحد تجاری در ارتباط هستند از حقوق و دستمزدکارکنان اصلی واحد تجاری جدا می باشد و جزو حقوق و دستمزد اصلی آن واحد تجاری نمی باشد.

به بیان دیگری سیستمی است که روش پرداخت مخارجی از جمله دریافت ها،پرداخت ها و حقوق کارمندان را تعیین می کند و به عبارت دیگر به وجهی معین گفته می شود که در مدت زمان از پیش تعیین شده به جهت کار ایجاد شده یا تولیدی پرداخت می گردد....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

IFRS چیست؟

IFRS چیست؟

IFRS یا معیارهای گزارشگری مالی وابسته به جهان در واقع به دسته ای از معیارهای حسابداری گفته می شود که در ابتدا توسط هیات معیارهای حسابداری وابسته به جهان گرد آوری و تهیه شده است سپس در اختیار عموم قرار گرفته است.مقصود و منظور از این معیارها تهیه یک لیست جامع و کامل از صورت های مالی شرکت های سهام دار در اندازه معیارهای بین المللی ذکر شده است هیات معیارهای حسابداری وابسته به جهان در واقع یک سازمان جدا از دیگر سازمان ها و مستقل می باشد که نمایندگانی از سوی خود در کشورهای مختلف دارد.این سازمان در شهر لندن انگلستان قرار دارد و از سال ۲۰۰۱ تا کنون به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد.

می توان گفت پایه و اساس این سازمان را شرکت هایی بنا کرده اند که در زمینه امور حسابداری دارای تخصص زیادی بوده اند همانند شرکت هایی که در زمینه حسابداری فعالیت گسترده ای دارند و یا موسسات مالی خصوصی که دربرگیرنده ی هسته ی حسابداری در خود می باشند.با توجه به آمارهایی که توسط این سازمان انتشار یافته است میتوان گفت تا کنون ۱۲۰ کشور حضور و فعالیت رسمی خود را اعلان کرده اند و به نوعی حضور در این سازمان و آغاز فعالیت خود را در آن لازم الاجرا دانسته اند.

هدف اصلی این سازمان ایجاد یک زبان مشترک بین شرکت های داخلی و خارجی یک کشور توسط صورت های مالی حسابداری می باشد در واقع زبان مشترک همان علوم حسابداری می باشد برای مثال یک شرکت می تواند با توجه به قوانین مشابه صورت های مالی خود را به شرکت های خارجی رقیب خود ارسال نماید بدین ترتیب این اطلاعات می تواند در بین شرکت های مختلف به گردش در آمده و مورد استفاده قرار گیرد از طرفی شرکت های اصلی که ممکن است نمایندگانی در کشورهای مختلف داشته باشند میتوانند با پذیرش این سازمان به راحتی در ارتباط بهتری قرار بگیرند مزیت دیگر این سازمان امکان افزایش سرمایه گذاری خارجی در شرکت هایی که در این سازمان هستند می باشد.

با توجه به عکس العمل عده ای مبتنی بر ضرورت وجود سازمان IFRS و پذیرش آن اما عده ای نیز در میان وجود دارند که حضور سازمان و پذیرش آن و همچنین تحمل هزینه های دربرگیرنده ی آن را به طور کلی نپذیرفته و می گیند مزیت های بدست آمده ارزش چندانی ندارد و پذیرش کامل سازمان را مغایر با اهداف خود می دانند.

با توجه به تفاوت های کمی که در میان معیارهای حسابداری و IFRS دارد می توان گفت که اصول مشابه به هم سبب انطباق این دو مفهوم بر هم شده است اکنون به تفاوت های عمده بین معیارهای حسابداری در ایران و معیارهای سازمان IFRS در سطح جهان می پردازیم.

یکی از موضوعاتی که در ایران مورد بحث و بررسی می باشد نحوه اعمال قوانین سازمان IFRS می باشد در همین روند سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد تا شرکت های سهام دار و مربوطه را در جهت پذیرش سازمان IFRS در خود سوق دهد بر همین اساس شرکت ها و نهادهای سهامی می توانند ازین پس صورت های مالی خود را با توجه به معیارهایی که سازمان IFRS در نظر گرفته است تنظیم و تدوین نمایند.

فناوری اطلاعات پارمیس

در حوزه موضوعات عمده : هیات سازمانی IFRS با توجه به شرکت های مختلف در کشورهای مختلف تلاش در گردآوری قوانین و اصول کلی دارد اما در معیارهای تعریف شده کنونی به تفاصیل جزئی پرداخته شده است....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

ویژگی های فاکتور رسمی مورد تایید دارایی چیست؟

فاکتور رسمی فاکتوری است که بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شده باشد؛ مشخصات صورتحساب مورد تایید وزارت دارایی در ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده است.

امروزه با مکانیزه شدن امور حسابداری در کسب و کارهای مختلف، بسیاری از مشاغل جهت صدور فاکتورها از نرم افزار حسابداری استفاده می کنند. در این صورت می توانند به صورت اتوماتیک فاکتورهای مورد نظر خود را با شمای مختلفی از جمله پیش فاکتور، فروشگاهی، رسمی، غیر رسمی، حواله انبار، شخصی، نمایشی و ... صدور و چاپ کنند.

در این صورت زمان کمتری برای صدور و چاپ فاکتورها صرف می شود. چرا که تنها با چند کلیک ساده، تمامی اطلاعات مورد نظر شما در قالب یک فاکتور آماده قرار میگیرد و برای چاپ آماده می شود.

 فناوری اطلاعات پارمیس

مشخصات چاپ فاکتور رسمی (مالیاتی، دارایی، صورتحساب فروش کالا و خدمات) به شرح زیر است:

 

* نوع کاغذ به انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند کاغذ تحریر ۸۰ گرمی اندونزی به منظور استفاده در پرینتر و یا کاغذ تحریر ۶۰ گرمی جهت نوشتن دستی و استفاده از کاربن و نیز کاغذ کاربن لس ( خود کپی، کاربن دار، بدون کاربن، NCR) باشد.

* تعداد نسخ یا برگ نیز به انتخاب اشخاص بوده که می تواند ۲ برگی و یا ۳ برگی باشد و همچنین در مورد سایز کاغذ عموماً انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی سایز A۴ بوده ولی انتخاب سایز A۵ نیز بلا مانع می باشد.

* مهم ترین شاخصه چاپ فاکتور رسمی (مالیاتی ، دارایی ، صورتحساب فروش کالا و خدمات) نوع چاپ شماره سریال آن می‌باشد که می بایست به روش چاپ افست یا ملخی به رنگ قرمز و کمی برجسته انجام پذیرد، که به راحتی قابل تشخیص برای ممیز دارایی باشد و کاملاً با چاپ دیجیتال و شماره زنی دستی متمایز است....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

نکات ضروری انبارداری و نگهداری و شمارش کالا در انبار چیست؟

انبارداری عبارت است از دریافت مواد و اقلام ، نگهداری صحیح و تحویل به موقع آن ها به مصرف کننده با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان به نحوی که با اعمال کنترل دقیق از میزان موجودی کالا در انبار و مقدار مصرف آن و نیز از انباشته شدن بیش از حد موجودی ها جلوگیری شود.

به عبارت دیگر ، انبارداری شامل سیستم های قرار گرفتن جنس در انبار و ایجاد روشها و اعمال مدیریت کنترل موثر از زمان دریافت تا لحظه تحویل است.

 

 

انواع موجودی های انبار کدامند؟

اجناس و کالاهای موجود در انبار اعم از موسسات تولید یا غیر تولیدی را می توان به پنج دسته به شرح زیر تقسیم نمود:

-         مواد خام یا مواد اولیه: از این مواد برای تولید کالا استفاده می شود

-         مواد و لوازم مصرفی: مواد و لوازم مصرفی به موادی اطلاق می شود که به طور غیرمستقیم در تولید کالا دخالت دارد و یا در سازمان های تولیدی برای انجام خدمات جانبی مورد استفاده قرار داده می شود. این مواد بر اثر مصرف از بین می رود مانند کاغذ و مداد و یا وسایل بسته بندی در سازمانهای تولیدی.

-         مواد و لوازم در جریان ساخت: به موادی که مقداری تغییرات در مواد اولیه ی آن داده شده ولی هنوز به صورت کامل ساخته نشده است، مواد و لوازم در جریان ساخت گویند.

-         کالای تمام شده: به کالاهایی گفته می شود که از نظر ساخت به مرحله ی تکمیلی رسیده و قابل عرضه به بازار باشد.

-         اجناس خریداری شده جهت فروش: این سری از اجناس شامل اجناسی هستند که بدون هیچ گونه تغییری در آنها به بازار جهت فروش عرضه می گردد و به طور موقت در انبار نگهداری می شود. مانند انبار فروشگاه ها و موسسات بازرگانی.

در انبار گردانی ( شمارش انبار) زمانی که موجودی واقعی شمارش شد و با کارتهای مواد انبار مقایسه شد، اگر کسری و اضافات ناشی از سرقت و سوء استفاده نباشد و یا اینکه موارد مغایرت آن چنان با اهمیت و قابل ملاحظه نباشد، کارتهای مواد اصلاح و در حسابها ثبت خواهد شد. ولیکن اگر مغایرتها عمده و با اهمیت باشد بررسیهای لازم نسبت به رفع موارد و علل انجام آن صورت می پذیرد و در نهایت اصلاحات لازم در دفاتر ثبت می گردد. این اصلاحات الزاماً باید در نرم افزار انبار نیز ثبت شود تا در آینده برای گزارش گیری ها با مشکل رو به رو نشوید.

برای آشنایی بیشتر با انبارگردانی و انبارداری، پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله " نکات کلیدی انبارگردانی در حسابداری "  را بخوانید.

نکته: برای اصلاح کسری و اضافات انبار، از حساب کسری و اضافات استفاده می شود.

- اگر انبار، دارای کسری باشد معادل مبلغ کسری حساب و اضافات بدهکار و حساب کنترل مواد بستانکار خواهد شد.

- در صورتی که انبار، دارای اضافات باشد ثبت زیر در حسابها صورت خواهد پذیرفت.

- در پایان دوره مالی نیز مانده حساب کسری یا اضافات به حساب خلاصه سود و زیان بسته خواهد شد.

 فناوری اطلاعات پارمیس

منظور از کسری و اضافات مواد انبار چیست؟

زمانی که انبارها مورد شمارش قرار می گیرند عملاً اختلافاتی بین مقدار واقعی موجودی انبار و مقدار موجودی طبق اسناد و مدارک از جمله کارت انبار یا داده های نرم افزار انبارداری وجود دارد که هرگاه موجودی واقعی بیش از مانده کارت مواد باشد اصطلاحاً اضافات انبار و هرگاه موجودی واقعی کمتر از مانده کارت انبار باشد کسری انبار خوانده می شود.

کسری و اضافات انبار می تواند ناشی از عوامل زیر باشد.

۱- اشتباه در ثبت مقدار مواد صادره یا وارده در کارت انبار یا نرم افزار انبار

۲- اشتباه در ثبت قبضها و حواله های انبار درکارت حساب انبار توسط دایره حسابداری

۳- عدم ثبت برخی از حواله های انبار بنا به دلایلی چون نرسیدن یا دیر رسیدن آنها

۴- تقسیم و شکست قطعات بزرگ به تکه های کوچکتر

۵- تبخیر و از بین رفتن موجودی و ضایعات

۶- جذب آب و رطوبت توسط مواد که ممکن است باعث افزایش وزن برخی از مواد گردد.

۷- سوء استفاده های افراد و سرقت

۸- اشتباهات...

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

۱۱ اصل مدیریت مالی بهتر کسب و کار برای یک مدیرعامل

در کسب و کارهای کوچک و متوسط عموماً حسابداران مسئولیت مدیریت و رسیدگی به حساب ها را به عهده دارند که مسئولیت مهم و قابل توجهی است. لذا وجود یک حسابدار متعهد و با تجربه می تواند عامل مهمی در موفقیت این شرکت های کوچک و متوسط باشد. در شرکت های بزرگ نیز عموماً بیش از یک حسابدار مشغول به فعالیت هستند و مسئولیت بخش های مختلف را به عهده می گیرند که به اندازه حسابدار یک شرکت کوچک نیز مسئولیت مهمی دارند. اما در نهایت ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﯽ یک ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ یک شرکت و یا واحد اقتصادی و تجاری، ﺑر ﻋﻬﺪﻩ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ آن شرکت ﺍﺳﺖ . ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﯼ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺑﯿﺶﺗﺮ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺣﺴﺎﺱ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺍﺻﻮﻝ حسابداری و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

 فنلوری اطلاعات پارمیس

یکی از دلایلی که ما را به این نتیجه می رساند، شکست کسب و کارهای نوپا در چند ساله اول فعالیت شان است. برخی کسب و کارها آغازی پر شور دارند اما به دلایلی که از جمله آن می توان به عدم مدیریت منابع مالی اشاره کرد، دچار شکست می شوند و اصطلاحاً ورشکست می شوند.

ﺁﻣﺎﺭﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺑﯿﺶﺍﺯ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﻇﺮﻑ ۴ ﺳﺎﻝ ﺍﻭﻝ ﺑﺎﺷﮑﺴﺖ ﺭﻭﺑﻪﺭﻭ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻨﯿﺎﻥﮔﺬﺍﺭ یا ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ، ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ به گذراندن ﺩﻭﺭﻩﺍﯼ ﺑود ﮐﻪ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﻧﺤﻮﻩﯼ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭﯼ ﺑﻪﻃﻮﺭ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﻓﺖ و احتمال شکست آن بسیار ناچیز بود....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی