نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه
نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

اصلاح صورتهای مالی پیش از پایان دوره مالی

یکی از وظایف مهم حسابداران تهیه اطلاعات مالی کاربردی و حسابرسی صحیح و دقیق حساب ها می باشد؛ زیرا حسابداری مقدمه ای برای تصمیم گیری های مهم مالی و اقتصادی هر کسب و کاری می باشد. به همین منظور ضروری است که تمامی درآمدها و هزینه های یک دوره مالی ثبت و گزارش شود و در ترازنامه نیز تمامی دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه به درستی درج شوند.

جهت تهیه صورتهای مالی یک واحد اقتصادی لازم است که کلیه اطلاعات دارایی ها، بدهی ها، درآمد ها و هزینه ها در گزارش صورتهای مالی درج شود. اما نکته ای ضروری که تمامی حسابداران باید آن را در نظر بگیرند، توجه به عملیاتی می باشد که بر دوره مالی اثر میگذارند. اثر این نوع رویدادهای مالی بر دوره های مالی مختلف باید به دقت شناسایی و اندازه گیری شود. جهت تحقق این امر در پایان هر دورۀ مالی باید اصلاحات لازم در حساب ها انجام شود.

 فناوری اطلاعات پارمیس

انواع حسابها در حسابداری

انواع حساب های دفتر کل را از نظر انتقال دادن یا ندادن ماندۀ آنها به سال مالی بعد می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

 * حساب های دائمی

حسابهای دائمی حساب هایی هستند که مانده آنها به دوره مالی بعد منتقل می شود. حساب های دائمی شامل دارایی ها، بدهی ها و سرمایه می باشد. این حساب ها را حساب های ترازنامه ای نیزمی نامند.

* حساب های موقت

حساب های موقت حساب هایی هستند که در پایان دورۀ مالی بسته می شوند. حساب های موقت شامل حساب های درآمد و هزینه و برداشت می باشد. به استثنای حساب برداشت، این حساب ها را حساب های سود و زیانی نیز می گویند.

* حساب های مختلط

برخی از حساب ها هستند که بخشی از آن دائمی و بخش دیگری از آن موقت می باشد. برای مثال، حساب پیش پرداخت اجاره...

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

چگونه اقساط و بدهی خود را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟

چگونه می توان برنامه مالی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که هم از پس هزینه های جاری بربیاییم، هم پس انداز کنیم و هم بتوانیم بدهی های خود را تسویه کنیم؟

بسیاری از افراد پس از دریافت وام ها در بازگرداندن آن و پرداخت اقساط وام ها، دچار مشکلاتی می شوند که آنها را با دردسرهای بزرگتری مواجه میکند! گاهاً افراد برای پرداخت اقساط وام قبلی خود ناگزیر به دریافت وام جدیدتری می شوند و به همین ترتیب به اقساط خود اضافه میکنند. حال آنکه باید با دیدگاهی صحیح و با درایت این اقساط را مدیریت کرد تا در موعدهای مقرر پرداخت آن دچار مشکل نشوند.

افرادی که مدیریت مالی خوبی در زندگی دارند و کمتر با مشکلات مالی مواجه می شوند معمولاً سه اصل را رعایت می کنند.

-         پرداخت هزینه های جاری و روزمره

-         مقروض نبودن

-         سرمایه گذاری برای آینده

اگر در هرکدام از این سه بخش دچار مشکلی هستید، جایی از کار می لنگد و شما باید به فکر رفع و رجوع کردن مشکل باشید. رعایت نکات زیر می تواند به شما در زمینه پرداخت بدهی هایتان کمک کند و از برور  هرگونه دردسر در این زمینه جلوگیری کند.

شما پول را مدیریت کنید و اجازه ندهید پول شما را مدیریت کند:

رابطه شما با پولتان رابطه ای دو سویه است. در برخی شرایط، شما با استفاده از چارچوب ها و اصولی که دارید، پولتان را مدیریت می کنید. اما در شرایطی این پول است که شما را مدیریت می کند. اینکه پول شما را مدیریت می کند و نه شما آن را، به چه معناست؟

مهم ترین علامت این مطلب، یکسان نبودن هزینه های روزانه در طول ماه است. اگر هزینه های ضروری را کنار بگذاریم، در طول یک ماه، میانگین روزانه هزینه های شما باید تقریبا برابر باشد. اما اگر در ابتدای ماه که پول دارید، روزی ۶۰ هزار تومان خرج می کنید و در انتهای ماه مجبورید، یک هفته را با ۶۰ هزار تومان سر کنید، پول شما را مدیریت می کند و نه شما پول را.

برای این مدیریت نیازمند ابزارهای دقیقی هستید تا تمامی مخارجتان را با استفاده از آن ثبت نمایید تا هر زمان که به بررسی رفتار مالی خود احتیاج داشتید با یک گزارش ساده بتوانید مدیریت هزینه های خود را به دست بگیرید.

فناوری اطلاعات پارمیس

برای رفع این مسئله ما نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه را به شما توصیه می کنیم که به صورت رایگان می توانید از امکانات آن در جهت مدیریت هزینه ها و درآمد ها، اقساط، وام، چک و ... بهره مند شوید و همچنین ترازنامه، دوره مالی و گزارشات مورد نیاز خود را از طریق آن بدست آورید. برای مشاهده امکانات کامل نرم افزار و دانلود رایگان نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه ویژه دستگاه های هوشمند اندرویدی و iOS کلیک کنید.

ضمناً میتوانید آموزش تصویری ثبت وام و اقساط در برنامه حسابداری پارمیس همراه را از اینجا مشاهده کنید.

رفتار مصرفی شما باید تابع قوانین و ضوابطی باشد. بهترین علامت اینکه آیا رفتار هزینه ای شما تابع این اصول است، بررسی میانگین روزانه هزینه ها است. اگر اختلاف این هزینه ها زیاد است، باید در رفتارتان تجدید نظر کنید و برای خود حد و حدودی قرار دهید. مدیریت مالی ربط چندانی به درآمد شما ندارد، بلکه به میزان هزینه های شما بستگی دارد. تصور نکنید که لزوما درآمد بیشتر می تواند اوضاع را بهتر کند. باید رفتار هزینه ای را اصلاح کرد....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

 

فناوری اطلاعات پارمیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

  آپارات پارمیس توییتر پارمیس  فیسبوک پارمیس  گوگل پلاس پارمیس  اینستاگرام پارمیس  لینکدین پارمیس  تلگرام پارمیس

 

فناوری اطلاعات پارمیس تولید کننده نرم افزار های مالی ، اداری و سازمانی

موقعیت های شغلی مختلف برای حسابداران کدامند؟

کلید موفقیت در حسابداری و امور مالی داشتن دانش کافی در زمینه حسابداری است که از طریق آموزش برنامه ریزی شده در طول زمانی مشخص به دست می آید. در عین حال مطالعه ریاضیات و شیوه ها و تکنیک حسابداری همیشه الزامات پایه برای کسب مقام حسابداری بوده، اما ماهیت فنی سیستم های کامپیوتری حسابداری امروز نیز تا حدی نیازمند درک علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات است. به طوری که برای سهولت کارها و امور حسابداری لازم است تا ازنرم افزار حسابداری بهره برد و در تولید اطلاعات دقیق و تسریع عملیات مختلف حسابداری از نرم افزار حسابداری استفاده کرد.

 

حسابداران حرفه ای چه ویژگی هایی دارند؟

امروزه  آموزش های حرفه ای حسابداری به این سو میروند که حسابداران یاد بگیرند چگونه کارشان بر روی تصمیمات کسب و کار تاثیر می‌گذارد، به جای اینکه فقط شیوه های سفت و سخت حسابداری به آنها آموزش داده شود.

برخی از ویژگی هایی که حسابداران حرفه ای در خود پرورش میدهند موارد زیر است:

-         حسابدار حرفه ای امروز تفکر انتقادی را تمرین می‌کند

-         حسابداران حرفه ای به معرفی و ارائه می‌پردازند

-         تحقیقات را در عمل بکار می‌گیرند

-         بسیاری از جنبه های مدیریت کسب و کار را درک می‌کنند

 برای آشنایی بیشتر با حسابداری، مقاله "انواع شاخه های رشته حسابداری" را نیز بخوانید.

مسیرهای حرفه ای و مشاغل مختلف در حسابداری

هر یک از چهار مسیر حرفه ای کلی در حسابداری مجموعه منحصر به فردی از فرصت های شغلی و تخصصی را در نظر دارد. بسیاری خدمت کردن در نقش اصلی خود به عنوان حسابدار را انتخاب می‌کند، در حالی که افراد دیگر به دنیای کسب و کار و امور مالی کشیده می‌شوند که در آن فرصت های شغلی، بیشتر می‌تواند به موقعیت هایی در مدیریت منجر شود. برخی دیگر ترجیح می‌دهند امور حسابرسی را انجام بدهند، یا به عنوان کارمند شرکت های حسابداری، خدمات حسابرسی خارجی را به مشتریان کسب و کارها ارائه بدهند، یا به عنوان کارمند یک کسب و کار، حسابرس های داخلی را به طور مستقیم برای کارفرمای خود انجام بدهند. کارهای دولتی و غیر انتفاعی به حسابداران فرصت منحصر به فردی را برای مدیریت منابع مالی مربوط به پاسخگویی به مالیات دهندگان و کمک های دولتی فراهم می‌کند.

 

* حسابداری عمومی

در این نوع از حسابداری، حسابداران اغلب به مالکان-انحصاری تبدیل می شوند و یا به شرکتی میپیوندند، یا اشتغال در شرکت های حسابداری را میپذیرند که در حال حاضر لیست بلند بالایی از مشتریان، چه در جامعه کسب و کار محلی یا در دیگر نقاط جهان دارند. حسابداران عمومی که تخصص در مالیات را انتخاب کرده‌اند، پس از طی مراحلی میتوانند در سازمان های مرتبط مشغول به کار شوند.

 فناوری اطلاعات پارمیس

حسابداران عمومی برای طیف گسترده‌ای از خدمات استخدام می‌شوند که شامل، موارد زیر می‌شود:

-         آماده‌سازی و تحلیل اسناد حسابداری و صورت های مالی

-         حسابرسی پرونده های مالی و گزارش صحت و انطباق با استانداردها

-         تهیه اظهارنامه های مالیاتی و نظارت بر مطلوبیت پرداخت

-         تحلیل عملیات کسب و کار، از جمله هزینه ها، درآمد و تعهدات مالی

-         توسعه و تحلیل بودجه ها

-         طراحی کامپیوتری ثبت سوابق و سیستم های حسابداری

-         تحلیل و توسعه برنامه های جبران خسارت

-         توسعه مالیات دوربرد و برنامه های وضعیتی

-         تهیه اسناد برای صورت ورشکستگی و موارد دادخواهی مالی .....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

 

فناوری اطلاعات پارمیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

  آپارات پارمیس توییتر پارمیس  فیسبوک پارمیس  گوگل پلاس پارمیس  اینستاگرام پارمیس  لینکدین پارمیس  تلگرام پارمیس

 

فناوری اطلاعات پارمیس تولید کننده نرم افزار های مالی ، اداری و سازمانی 

مفهوم خطر حسابرسی و حسابرسی مبتنی بر ریسک چیست؟

مفهوم خطر حسابرسی:

خطر حسابرسی به این خطر اشاره دارد که حسابرس ممکن است بدلیل عدم کشف تحریفات با اهمیت در صورت های مالی یا به دلیل خطا یا تقلب، گزارش فاقد صلاحیت را انتشار دهد. خطر حسابرسی هم در مرحله ی برنامه ریزی و هم در اجرای عملیات مالی، مورد توجه حسابرسان می باشد.

خطر حسابرسی تابعی از خطر تحریف با اهمیت صورتهای مالی و خطر عدم کشف است. خطر تحریف با اهمیت یعنی خطر وجود تحریف با اهمیت در صورتهای مالی و خطر عدم کشف به معنای آن است که حسابرس قادر به کشف این تحریفات نباشد.

حسابرس باید روشهای حسابرسی را برای تشخیص و برآورد خطرهای تحریف با اهمیت اجرا کند و با طراحی و اجرای روشهای حسابرسی مناسب در برخورد با خطرهای مزبور، خطر عدم کشف را محدود و خطر حسابرسی را تا سطح قابل قبول کاهش دهد. این فرآیند، مدیریت خطر حسابرسی نامیده می شود.

 

مفهوم حسابداری مبتنی بر ریسک:

حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک، روشی را فراهم می‌کند که اطمینان می‌دهد ریسک‌های سازمان مدیریت شده‌اند. برآورده کردن نیازهای هیات‌مدیره مسوولیت بخش حسابرسی داخلی است.

در حقیقت حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک، آنچه سازمان و اهداف آن را تهدید می‌کند، بررسی می‌کند. این ریسک‌ها شامل ریسک مالی، عملیاتی و استراتژیک، چه در درون سازمان و چه در برون سازمان خواهد بود.

فناوری اطلاعات پارمیس

حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک، روشی است که در بخش حسابرسی داخلی مورد استفاده قرار میگیرد و برای ارائه اطمینان‌بخشی از اینکه ریسک‌ها مدیریت شده‌اند استفاده می شود....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

 

فناوری اطلاعات پارمیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

  آپارات پارمیس توییتر پارمیس  فیسبوک پارمیس  گوگل پلاس پارمیس  اینستاگرام پارمیس  لینکدین پارمیس  تلگرام پارمیس

 

فناوری اطلاعات پارمیس تولید کننده نرم افزار های یکپارچه مالی ، اداری و سازمانی