نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه
نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

اصلاح صورتهای مالی پیش از پایان دوره مالی

یکی از وظایف مهم حسابداران تهیه اطلاعات مالی کاربردی و حسابرسی صحیح و دقیق حساب ها می باشد؛ زیرا حسابداری مقدمه ای برای تصمیم گیری های مهم مالی و اقتصادی هر کسب و کاری می باشد. به همین منظور ضروری است که تمامی درآمدها و هزینه های یک دوره مالی ثبت و گزارش شود و در ترازنامه نیز تمامی دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه به درستی درج شوند.

جهت تهیه صورتهای مالی یک واحد اقتصادی لازم است که کلیه اطلاعات دارایی ها، بدهی ها، درآمد ها و هزینه ها در گزارش صورتهای مالی درج شود. اما نکته ای ضروری که تمامی حسابداران باید آن را در نظر بگیرند، توجه به عملیاتی می باشد که بر دوره مالی اثر میگذارند. اثر این نوع رویدادهای مالی بر دوره های مالی مختلف باید به دقت شناسایی و اندازه گیری شود. جهت تحقق این امر در پایان هر دورۀ مالی باید اصلاحات لازم در حساب ها انجام شود.

 فناوری اطلاعات پارمیس

انواع حسابها در حسابداری

انواع حساب های دفتر کل را از نظر انتقال دادن یا ندادن ماندۀ آنها به سال مالی بعد می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

 * حساب های دائمی

حسابهای دائمی حساب هایی هستند که مانده آنها به دوره مالی بعد منتقل می شود. حساب های دائمی شامل دارایی ها، بدهی ها و سرمایه می باشد. این حساب ها را حساب های ترازنامه ای نیزمی نامند.

* حساب های موقت

حساب های موقت حساب هایی هستند که در پایان دورۀ مالی بسته می شوند. حساب های موقت شامل حساب های درآمد و هزینه و برداشت می باشد. به استثنای حساب برداشت، این حساب ها را حساب های سود و زیانی نیز می گویند.

* حساب های مختلط

برخی از حساب ها هستند که بخشی از آن دائمی و بخش دیگری از آن موقت می باشد. برای مثال، حساب پیش پرداخت اجاره...

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.