نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه
نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

مفهوم حسابداری پخش مویرگی چیست؟

در حسابداری، مفهومی به نام پخش مویرگی وجود دارد و همانطور که از نامش پیداست به مبحث پخش کالا ارتباط دارد. در واقع پخش مویرگی به روشی از پخش کالا گفته می شود که در شبکه گسترده ای انجام می شود و کالای به فروش رفته یا خریداری شده در سطح وسیعی پخش می شود تا به دست خریدار آن برسد. فروش مویرگی نیز به نوعی از فروش گفته میشود که از طریق یک شبکه گسترده و جامع صورت می پذیرد.

این نوع فروش میتواند توسط دفتر مرکزی، نمایندگی های فروش، شعب مستقل و یا شعب غیر مستقل صورت گیرد. در واقع در این نوع فروش، سطح فروش بسیار گسترده بوده و در سطح یک شهر، استان و یا کشور و در بعضی حالات کشورهای همسایه صورت می پذیرد. در تمامی این موارد دفتر مرکزی بصورت مستقیم در فروش دخالت داشته و یا با دادن اختیارات به شعب و نمایندگی ها بصورت غیر مستقیم از طریق دریافت گزارش بصورت آنلاین یا آفلاین فروش شعب و نمایندگی های خود را کنترل می کند.

 فناوری اطلاعات پارمیس

پخش مویرگی به دو دسته تقسیم میشود:

 

۱-       پخش سرد:

پخش سرد به نوعی از پخش گفته می شود که در آن، ابتدا محصول توسط بازاریاب یا ویزیتور به مشتری معرفی می شود و پس از جلب رضایت و اطمینان خریدار، فاکتور در دفتر مرکزی فروشنده کالا صادر می شود و جنس سفارش داده شده برای خریدار ارسال می شود. این نوع پخش مختص محصولاتی است که تاریخ انقضاء نداشته و یا تاریخ انقضاء آنها محدود نیست. مثلاً پخش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی.

 

۲-       پخش گرم:

 پخش گرم به نوعی از پخش گفته می شود که در آن ویزیتور همراه با جنس مورد فروش در محل خریدار حاضر شده و به محض سفارش مشتری جنس را به مشتری تحویل می دهد. این نوع پخش برای فروش محصولاتی است که تاریخ انقضاء محدود داشته و از نوع فاسد شدنی می باشند. مثلا پخش محصولات غذایی و دامی....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

مفهوم تنخواه در حسابداری چیست؟

در موسسات و شرکت ها برای پرداخت ها و هزینه های جزیی و یا پرداخت ها به اشیا و لوازمی که به طور اتفاقی مورد نیاز واقع می شود و خرید آنها فوریت دارد مانند پرداخت کرایه تاکسی و خرید غذا و سایر هزینه های جزیی، وجوهی پیش بینی شده و در نظر گرفته می شود که به این مقدار وجه نقد تنخواه یا تنخواه گردان گویند . این مبالغ در اختیار اشخاص یا افرادی قرار داده می شود. این افراد می توانند رییس حسابداری، حسابدار و یا تدارکات باشند که به این افراد تنخواه دار گویند .

باید توجه داشت که مبلغ تنخواه متناسب با هزینه ها و پرداختهای جزیی موسسه است و از شخص تنخواه دار تضمین لازم دریافت خواهد شد .

 فناوری اطلاعات پارمیس

انواع تنخواه

وجوهی که به عنوان تنخواه در اختیار تنخواه دار قرار داده می شود می تواند ثابت یا متغیر باشد . استقرار سیستم تنخواه گردان شامل مراحل زیر می باشد :

•           متناسب با نیازهای شرکت مبلغی در اختیار یکی از کارکنان شرکت به عنوان متصدی تنخواه گردان یا تنخواه دار قرار میگیرد . ثبت روزنامه ایجاد تنخواه از طریق بدهکار کردن حساب تنخواه گردان و بستانکار کردن حساب موجودی نقد یا بانک انجام می شود .

•           تنخواه دار از محل وجه تنخواه به پرداخت مخارج جزئی مجاز . اقدام و اسناد هزینه مرتبط با آن مخارج را جمع آوری و نگهداری می کند . بنابراین در هر لحظه از زمان جمع وجه نقد موجود نزد تنخواه دار به علاوه مبالغ اسناد هزینه باید برابر با مبلغ اولیه وجه تنخواه گردان باشد...

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

روشهای تعیین واحد شمارش کالا و قیمت گذاری کالا در انبار چیست؟

یکی از نکاتی که در  انبارداری حائز اهمیت است و در تهیه گزارشات موجودی ریالی انبار تاثیر گذار است، نحوه قیمت گذاری کالاها در نرم افزار حسابداری می باشد. روش های مختلفی برای قیمت گذاری کالا در انبار وجود دارد که صاحبان مشاغل بر اساس انتخاب خود و روش های تایید شده سازمان های مالیاتی یکی از این روش ها را برای قیمت گذاری کالا در انبار انتخاب می کنند.

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس به کاربران امکان قیمت گذاری کالاها به ۵ روش را می دهد که در ادامه به شرح هر یک از این روش های قیمت گذاری می پردازیم.

 فناوری اطلاعات پارمیس

 

* روش قیمت گذاری FIFO : این روش قیمت گذاری کالا در نرم افزار حسابداری پارمیس، به این صورت عمل می کند که قیمت گذاری کالا بر اساس اولین ورود اولین خروج خواهد بود. فرض کنید که شما در تاریخ های زیر تعدادی کالا را با قیمت های مشخصی خریداری نموده اید.

۱/۱/۹۵ | ۲۰ عدد لامپ هر کدام به قیمت ۱۰۰۰ تومان

۳/۱/۹۵ | ۳۰ عدد لامپ هر کدام به قیمت ۲۰۰۰ تومان

۵/۱/۹۵ | ۴۰ عدد لامپ هر کدام به قیمت ۳۰۰۰ تومان


حال در تاریخ ۶/۱/۹۵ قصد صدور فاکتور فروش ۵ عدد لامپ به مشتری خود را دارید. در روش FIFO فاکتور فروش کالای خود را به قیمت اولین خرید خود صادر می کنید (۱۰۰۰ تومان برای هر لامپ).

 

* روش قیمت گذاری آخرین خرید : با توجه به مثال بالا، در این روش در صورتی که قصد صدور فاکتور فروش به مشتری خود را داشته باشید، آخرین قیمت خرید خود را برای کالا در نظر می گیرید. یعنی ۵ عدد لامپ را به قیمت هر کدام ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسانید. این روش مشابه قیمت گذاری طلا می باشد.

 

* روش قیمت گذاری LIFO : در این روش قیمت گذاری، شما به ترتیب کالاهای خود را از قیمت آخرین خرید به فروش می رسانید تا در نهایت کالاهای باقی مانده را به قیمت خرید های اولیه خود به فروش برسانید. در صورت در نظر گرفتن تورم مثبت، ارزش ریالی انبار در این روش حداقل و سود فروش کالا نیز حداقل نشان داده می شود. لازم به ذکر است که این روش مورد تایید دارایی نمی باشد و حسابداران اندکی از این روش قیمت گذاری استفاده می کنند....

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

باید ها و نباید های ضمانت بانکی

در ماده ۶۸۴ قانون مدنی عقد ضمان عبارت است از اینکه شخصی مالی را که بر ذمه دیگری است بر عهده بگیرد. بر همین اساس متعهد را ضامن و طرف دیگر را مضمون له و شخص سوم را مضمون اصلی می‌گویند. به عبارت ساده‌تر کسی که از بانک وام دریافت می‌کند، مضمون اصلی است و کسی که ضمانت او را می‌کند ضامن یا متعهد نامیده می‌شود و در این رابطه بانک نیز مضمون له نامیده می‌شود.

برای بستن عقد ضمان، ضامن باید شرایطی داشته باشد و البته همان شرایطی است که در تمام عقود باید وجود داشته باشد. ماده ۱۹۰ قانون مدنی در این باره می‌گوید: برای صحت هر معامله شرایط ذیل اساسی است.

۱- رضای طرفین

۲- اهلیت طرفین

۳- موضوع معین که مورد معامله باشد

۴- مشروعیت برای انجام معامله

اما مشکل اصلی در ضمانت بانکی از جایی شروع می‌شود که وام گیرنده اقساطش را پرداخت نمی‌کند. در این حالت با توجه به مسئولیت ضامن و اینکه هنگام عقد قرارداد با ارائه فیش حقوقی و نامه کسر از حقوق به بانک وکالت داده  که در صورت پرداخت نشدن اقساط از سوی وام گیرنده،  اقساط معوقه را از حساب وی کسر کنند، بانک برای وصول طلب خود به سراغ ضامن می‌رود.

http://parmisit.com/media/k2/items/cache/40b73d623fe9fca98a847f2a59bba32f_S.jpg

در ادامه به نکات مهمی که درباره ضمانت باید بدانید اشاره خواهیم کرد.

  • از آنجا که مسئولیت ضامن و وام گیرنده تضامنی است، بانک به عنوان طلبکار می‌تواند به  وام گیرنده یا به  ضامن مراجعه و طلبش را مطالبه کند.
  • هر کسی که به دیگری بدهکار است می‌تواند در مقابل بدهی‌اش ضامن بدهد. در ماده ۲۴۹ قانون تجارت آمده است: برات دهنده و کسی که برات را قبول کرده و پشت نویس‌ها در مقابل دارنده برات مسئولیت تضامنی دارند. دارنده برات در صورت نگرفتن پول و اعتراض می‌تواند به هر کدام از آنها که بخواهد  یا به چند نفر یا به تمام آنها رجوع کند. همین حق را هر یک از ظهرنویس‌ها نسبت به برات‌دهنده و ظهرنویس‌های ما قبل خود دارد.
  • طلبکار  می‌تواند برای وصول تمام یا قسمتی از طلبش به هر کدام از آنها همزمان یا در زمان‌های مختلف مراجعه کند. در کشور ما بانک اختیار دارد نخست  به وام گیرنده اخطار دهد که اقساطش را بپردازد.  اگر هم توجهی نکرد به ضامن مراجعه می‌کند و طبق شرایط از حساب یا حقوق وی مبلغ اقساط عقب افتاده را کسر می‌کند.

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری در ارائه بهترین تخفیف به مشتریان چه کاربردی دارد؟

یکی از رایج ترین اموری که در کسب و کارهای مختلف خصوصاً در کسب و کارهایی از جمله فروشگاهی، تولیدی، بازرگانی و ... انجام می شود، ارائه تخفیف در دوره های زمانی مختلف و یا به مناسبت های متفاوتی است. این روش به مشتریان این امکان را می دهد که با صرف هزینه کمتری اجناس مورد نظر خود را خریداری کنند. در عین حال صاحبان کسب و کارها نیز باید توجه داشته باشند محصولی که شامل تخفیف می شود همان محصول و با همان کیفیتی باشد که پیش از اعمال تخفیف به مشتریان عرضه می شد.

خطرات تخفیف دادن برای صاحبان کسب و کار چیست؟

برخی تصور می کنند، مشتریان بیشتر با تخفیف بیشتر بدست می آیند، حال آنکه این تصوری اشتباه است که در برخی اصناف و مشاغل جا افتاده است. نباید فراموش کنید که مردم و مشتریان همواره در پی بدست آوردن ارزش هستند نه اینکه صرف کمترین هزینه اجناس شما را خریداری کنند. این طرز فکر که مشتریان به دلیل کمترین قیمت فروش از شما خرید می کنند، تصوری اشتباه است.

این نکته را در نظر داشته باشید که تخفیف دادن به مشتریان در واقع تأثیری بسیار بیشتر از آنچه که تصورش را می‌کنید در کسب‌و کار شما دارد.

تصور کنید که مشتری شما برای یک محصول مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان به شما پرداخت می‌کند. اجازه دهید فرض کنیم که ۶۰۰۰۰ تومان مجموع هزینه ثابت و متغیر شما برای آن محصول می‌باشد. بنابراین با محاسبه‌ای ساده به رقم ۴۰۰۰۰ برای سود خالص خود دست پیدا می‌کنید.

حال فرض کنید که شما تصمیم به ارائه تخفیفی معادل ۱۰% به مشتری خود دارید. پس مبلغ دریافتی خود از مشتری را به ۹۰۰۰۰ تومان کاهش داده‌اید. با این ‌وجود مجموع هزینه‌های شما همچنان همان ۶۰۰۰۰ تومان می‌باشد. اما در حال حاضر سود خالصی برابر با ۳۰۰۰۰ تومان عاید شما خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید یک کاهش ۱۰% در قیمت پیشنهادی شما به مشتری، موجب یک کاهش ۲۵% در سود خالص شما می‌شود. بنابراین اگر قصد ارائه تخفیفی در محصولات خود دارید، حتماً توجه کنید که تأثیر بلند مدت آن روی کسب‌ و کارتان را در نظر داشته باشید.

 فناوری اطلاعات پارمیس

چه زمانی قیمت ها در کسب و کاری افزایش می یابد؟

غالباً کسب و کارها زمانی اقدام به افزایش قیمت‌های خود می‌کنند که به مرحله ای از ترقی، ارتقاء و پیشرفت می رسند و خواهان رساندن کسب ‌و کار خودشان به یک مرحله بالاتر هستند؛ و یا زمانی که هزینه های تولید افزایش بیاید طبیعتاً قیمت کالا نیز افزایش خواهد یافت. زمانی که ارزش محصول یا خدمات شما تغییر می‌کند، شما می‌توانید استراتژی‌های قیمت‌گذاری خودتان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

 

چگونه قیمت‌های خود را به صورت صحیح افزایش دهیم؟

نمی‌توان به یکباره اقدام به افزایش قیمت ها کرد. بلکه باید ارزش ارائه ‌شده توسط محصول یا خدمت خود را در نظر داشته باشید و بررسی کنید که آیا آن قیمت برای مشتریان منعکس‌کننده آن ارزش است یا خیر؟ بنابراین استراتژی‌های قیمت‌گذاری شما باید روی قیمت بر ارزش ارائه‌ شده متمرکز باشد. 

یکی از راه‌های افزودن ارزش، ارزیابی تخصص شما می‌باشد. به‌ عنوان یک کسب ‌و کار با سابقه و مورد اعتماد؛ شما اطمینان خاطری به مشتریان خود می‌دهید و برای این منظور می‌توانید پاداشی را برای خود در نظر بگیرید.

یکی دیگر از روش‌ها، شناسایی رقبا و یافتن دلیل بهتر و برتر بودن شما نسبت به آنها می‌باشد. اگر از آنها بهتر نیستید، پس سعی در بهتر کردن خودتان داشته باشید، تا قادر به افزایش قیمت‌های خودتان باشید.

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی