نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه
نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس-نرم افزار یکپارچه ERP استار-نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همراه

تازه ترین تغییرات صورت های مالی

ارائه صورت مالی از عملکرد دوره مالی مورد نظر یکی از ارکان کاری حسابداری می باشد.تغییراتی که در این زمینه از تهیه و تنظیم ترازنامه قدیمبه ترازنامه جدید صورت گرفته سبب شده است تا در این مقاله به برخی از تغییرات ایجاد شده اشاره کنیم و وجود نکات و مطالب ترازنامه جدید را بررسی کنیم.

دارایی ها:

 

١- دارایی های جاری:

۱-۱) در ترازنامه قدیم سرفصل های مربوط به حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری و غیر تجاری به عنوان حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری و سایر حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری در ترازنامه جدید تغییر نام داد ه است.

۱-۲) تیتر فصول سفارشات و پیش پرداخت ها در ترازنامه های قدیم به تیتر پیش پرداخت ها در سر فصل های ترازنامه های جدید تغییر یافته است. 

۱-۳)ایجاد حساب دارایی های مربوط به قسمت فروش در آخرین بخش دارایی های جاری بر طبق استاندارد ۳۲ در صورت های مالی.

 

 

 

٢- دارایی های غیرجاری:

۲-۱) ایجاد سرفصلی جدید در ترازنامه های جدید با عنوان دریافتنی های بلند مدت در طبقه فوق در حالی که در تراز نامه قدیم این سر فصل وجود نداشته است.

۲-۲) در ترازنامه های قدیم سر فصلی با عنوان حساب سرمایه گذاری های بلند مدت در بخش سایر دارایی ها وجود داشت که آخرین قلم محسوب می شد اما در ترازنامه جدید این سرفصل به عنوان دومین قلم از اقلام دارایی های غیرجاری طبقه بندی شده است.

۲-۳) در ترازنامه های جدید حساب سرمایه گذاری در املاک در سومین قلم گنجانده شده است در حالی که در ترازنامه های قدیم وجود نداشت.

۲-۴) دارایی های نامشهود و دارایی های ثابت مشهود در ترازنامه جدید به گونه ای ثبت شده است که در ابتدا دارایی های نامشهود و در ادامه دارایی های ثابت مشهود منظور شده است در حالی در ترازنامه قدیم عکس این مطلب وجود داشت.

 فناوری اطلاعات پارمیس

 

٣- بدهی های جاری:

۳-۱) با توجه به دارایی های جاری در این قسمت ادغام اسناد پرداختی تجاری و سایر حساب ها و اسناد پرداختنی در ترازنامه جدید با عنوان پرداختنی های تجاری و غیر تجاری در قالب یک قلم صورت گرفت در حالی که در ترازنامه قدیم این دو بخش با دو قلم مجزا در قسمت مربوطه منظور گردیده بود.

۳-۲) حساب ذخیره مالیات در ترازنامه قدیم تحت عنوان حساب مالیات پرداختنی در ترازنامه جدید ثبت شده است.

۳-۳) قرار گیری حساب سود سهام پرداختنی بعد از حساب مالیات پرداختنی در ترازنامه جدید به گونه ای که در ترازنامه قدیم به عنوان قلم ماقبل آخر قبل از طبقه بدهی جاری بوده است. 

برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

www.parmisit.com

 نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم افزار یکپارچه ، صندوق فروشگاهی ، نرم افزار حسابداری شخصی ، نرم افزار حسابداری موبایل ، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری تولیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.